”Som altan coach er mine opgaver mange. Grundlæggende er jeg ansvarlig for at sikre, at kvaliteten er ens på alle vores projekter – det vil sige, at vi gør brug af vores store erfaring og videndeler på tværs af organisationen. Jeg vejleder nye montører, gennemgår og reviderer vores procedurer, deltager som rådgiver på store projekter og står til rådighed hver gang, en kollega eller kunde har et spørgemål om en konkret sag. Det er min rolle at sikre, at alt er beskrevet, og alle ved, hvad de skal gøre. Men der opstår altid uvante situationer, når man arbejder på ældre etageejendomme. Det handler om meget mere end at montere en altan. Vi skal passe på gården og de legende børn. Vi skal varsle alle beboerne i tide, sikre at den fine belægning i gården ikke ødelægges og reparere huller i en 100 år gammel facade uden, det kan ses. Blot for at nævne et par ting”.
”Vi har en ambition om at gøre tingene bedst og mest effektivt, og da der ikke findes nogle forskrifter for montering af altaner, som vi kan læne os op ad, var det naturligt at udvikle vores egen uddannelse. Man får jo ny erfaring hver gang, man laver en sag, og for os handler det om at videndele, så vi hele tiden optimerer vores arbejde. Det skaber udvikling i vores organisation, og det gør, at vi kan love vores kunder det samme høje kvalitetsniveau hver gang”.
”Det er korrekt. Vores teams består af 2 montører, der sammen dækker alle faggrænser på en altansag. Qua vores uddannelse kan de planlægge, indkøbe, gennemføre møder med beboerne og udføre murer-, tømrer- og smedearbejde. Det har givet os og vores kunder en masse fordele. Når du uddelegerer ansvar, så løfter teamet opgaven langt mere effektivt, og det skaber motivation og glæde i hverdagen. Vi ved også, at vores kunder sætter pris på det tætte forhold, de opbygger til vores montører. De møder den samme person hver dag, og det har vist sig at være en stor fordel”.
”Det er vigtigt for os og vores kunder, at vores selvstyrende altan teams kan planlægge og udføre en altansag på egen hånd. Jeg støtter og guider, når behovet er der, men vores uddannelse sikrer, at montørerne kan arbejde selvstændigt. Vi er den største og mest erfarne altanudbyder, men vi har et princip om, at vi vil forblive små set i forhold til vores kunder. Nærheden er afgørende”.
”En Altan.dk montør har et solidt håndværksmæssigt udgangspunkt. Og så har han den rette indstilling i forhold til det, som vi i fællesskab har lovet kunden. Det betyder alt for os, at der opstår et tillidsfuldt og gerne venskabeligt forhold mellem os og beboerne. De skal leve med os i 2-3 måneder, og vi skal leve med dem”.
”Der er hele tiden arbejde i at optimere deltaljerne. Altså enklere arbejdsgange, der giver et bedre slutprodukt. Vi har en vinderkultur, hvor vi elsker at opdage og afprøve det nye, så vi hele tiden er et skridt foran. Der er dog en ting, jeg vil fremhæve som den største udfordring. Qua vores tegnestue og ingeniører er det lykkedes os at levere hurtigere, fordi vi er i stand til at udarbejde et udførligt dokumentationsgrundlag til myndighederne. Man skal forstå, at vi i forløbet er dybt afhængige af kommunens tilladelser. Myndighederne stiller stadig højere krav, og det er præcis dem, vi arbejder på at professionalisere yderligere. Ikke alt er i vores hænder, men vi gør, hvad vi kan for, at vores kunder kan få deres altaner så hurtig som muligt”.
Selve montagen er én af de 5 processer som et almindeligt altanprojekt gennemgår – de 4 andre er selve tilbudsfasen, projekteringsfasen, produktionen af altanerne samt afleveringen
Kontor
Æblegården, Næstvedvej 60, 4180 Sorø
Lager
Avedøreholmen 84, 2650 Hvidovre
Udfyld formularen herunder, hvis vi skal kontakte dig